Bedankt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van glenda - WaarBenJij.nu Bedankt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van glenda - WaarBenJij.nu

Bedankt

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg glenda

23 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo


Hallo iedereen,
eerst en vooral iedereen bendankt voor de lieve mails en de vele telefoontjes, doet echt deugd om vertrouwde stemmen en woorden te lezen.

Ik heb eindelijk mijn weg gevonden naar dit internetcafe, is gelegen een 300tal meter van men huis en is tot nu toe de modernste van al. Je kan vanaf een halfuurtje surfen en het kost je 1.50 sdr ( dit dan nog gedeeld door 4 om om te rekenen naar euro, geen geld dus).

Deze week ben ik naar mijn stageplaats geweest( van maandag tot en met donderdag), maar veel had ik niet om handen buiten een paar verslagen doorlezen.
Vrijdag heb ik dan supervisie gehad waar ik ben in gesprek gegaan met mijn surinaamse begeleidster, maar later meer daar over..

Nu dat Ann tot 1 maart terug naar Belgie is woont Maarten tot die tijd bij me, wat ik tot nu toe best wel als een aangename en leuke periode bechouw. Paar avondjes samen al gekookt of de stad en de winkels verkend.
Gisteren samen met 4 belgische verpleegsters thuis bij hen filmpje bekeken en samen met Marlies en Dorien onze dag van vandaag gepland. Tegen 00u30 bed in en iets na 8 deze ochtend liep men wekker af.

We zijn dan met zen allen (8) met een typisch surinaams bootje naar Nieuw Amsterdam gegaan, wat voor mij toch een hele belevenis was. Fijne dag waarbij we een geheel nieuw deel van Suriname hebben verkend in de brandende zon. We hebben ons als groepje echt wel geamusseerd en kunnen het allen echt goed met elkaar vinden, wat toch mooi meegenomem is als je hier bent. Vandaag was het echt wel de warmste dag tot nu toe wat voor ons soms leek op een belgische hittengolf, lang leve de verfrissende wind.

Na dit internetbezoek gaan Maarten en ik terug naar huis een potje koken, filmpje kijken en dan ver slapen. De rest van de groep gaat deze avond nog uit, maar ik ga toch van de gelegenheid gebruik maken om wat slaap in te halen. Een goede nachtrust heb je hier niet echt, heel veel verkeer en buurlawaai en constant blaffende honden, een echte aanpassing als je weet waar ik thuis in belgie woon.
Vorig weekend ben ik het nachtleven in gedoken, discotheek Zazazoe. Een mengeling van stagairs en surinamers.
Echt wel een leuke discotheek en plaats om weg te gaan, maar is enkel een uitgangsplaats voor de echte rijke surinamer en dat merk je wel.

Voor de rest ben ik al een paar keer naar het Vat geweest ( wat je kan beschouwen als een verzamelplaats voor stagaires) en de Waag ( een eerder europees restaurant). De laatste dagen probeer ik meer en meer Surinaams eten uit zoals pom em roti. Speciaal maar best wel lekker.

Nu dat ik de weg heb gevonden naar dit internet cafe zal ik proberen om sneller iets van me te laten horen. Weet dat ik geen berichtjes kan ontvangen op mijn Surinaams nummer, maar wel op mijn belgisch.
Sorry voor de tikfouten, maar dit is een qwerty toetsenbord en is zoals alles hier wennen ( is ook vrij snel geschreven).

Donderdag ben ik voor de eerste keer naar training geweest en heb mee een training gevolgd voor kinderen van 8 tot 12jaar. Zo grappig om te zien hoeveel gelijkenissen het heeft met mijn trainingen. Volgende wwek mocht ik van de trainer al een deel zelf geven, ik kijk er echt wel naar uit.
Eventjes was het wel schrikken wanneer ik zag hoeveel kinderen er op blote voeten liepen, ik denk dat er van de 20 kinderen in dat groepje die dag 4 kindjes schoenen aanhadden ( en dan nog sandalen). Ookal liepen we een deel op straat door modder, stenen en glasscherven toch bleven de kinderen lopen.Maar daar worden ze hard van zegt de trainer. Eerst bekeken de kindjes mij alsof ze van die blanke niet veel moesten weten, maar tegen het einde van de training vroegen er 2 meisjes of ze met mij samen een oefening mochten doen, man man man mijn beste moment tot nu toe en ik glunderde van kop tot teen.

Voor de rest gaat het echt wel al een pak beter met me dan de eerste week, dus zoals iedereen zegt is het gewoon aanpassen, maar het lukt me wel.
Weet dat ik aan julie denk en dat ik deze ervarind nooit had kunnen doen zonder julie steun.

Tot binnenkort

Groetjes glenda xxx

  • 23 Februari 2008 - 21:19

    Maarten Bos:

    dat Maarten het ook als een aangename en leuke periode beschouwt ;)

  • 23 Februari 2008 - 21:19

    Nikke:

    Mie,
    Nog een "kleine" maar toch dikke maand en ik kom u zoeken....
    En intussen hou ik het vanuit belgië wel allemaal in het oog. Tot bels...
    Knuf

  • 23 Februari 2008 - 21:20

    Nikke:

    Maarten, dit was thelepathie hé

  • 23 Februari 2008 - 22:12

    Jelle:

    zalige glendake

    ik hoor eindelijk de positieve glenda weer:)
    k was echt ongerust na het lezen van je twee eerste berichtjes en de andere info die ik kreeg.
    maar nu blijven gaan:d:d:d
    ik zen supercontent voor jou

    geniet maar van deze ervaring. wie weet wil je binnen een paar weken niet meer terug naar huis, of verlies je je hart aan het land en ga je er nog vaak op vakantie:)

    loop ze meisje:)

    ne stevige knuffel en ne vrolijke zwaai van mezelf

  • 24 Februari 2008 - 09:01

    Karen:

    Glendake, kben superblij dat alles goe meje gaat! Zakig daje daar ook training kan geven, geniet van die periode daar! We gaan je nimeer herkenne alsje zo bruin bent jong :) dikke kus!!! We denken anje xxx

  • 24 Februari 2008 - 09:38

    Papa:

    Glenneken,
    je tekst omtrent "atletiek en loopactiviteiten voor de plaatselijke kinderen", weerspiegeld opnieuw de noodzaak om vanuit onze omgeving misschien te denken aan enige vorm van ondersteuning. Al was het maar om schoeisel en loopuitrustingen, dingen die voor die kinderen niet zo evident zijn. Ik ga efkes vragen aan bepaalde sportwinkels/ketens of zij (gratis) niet-verkoopbare spullen willen ter beschikking stellen voor jullie plaatselijke noden. Tevens heb ik met een Lenniks persoon gepraat die nauw aanleunt bij de organisatie/beleid van de gemeente Lennik en vanuit het peroneelsbestand enige vorm van ondersteuning zou kunnen organiseren.
    Je hoor me nog wel.
    En nogmaals: ik was reeds "fier" op jou; nu reeds "fierder"; en een overtreffende trap ligt ZEKER nog in het verschiet.
    Aaaaaaai Frediiiiie

  • 24 Februari 2008 - 18:32

    Josien:

    Haai!
    Leuk om te lezen dat het beter met je gaat. Al dat nieuws over het goeie weer doet me smachten naar vakantie!
    Tijd om een trip naar de zon te plannen!
    Hou je nog goed!
    Ik wacht al op de volgende update...

  • 24 Februari 2008 - 22:46

    Lauranne En Karel:

    Helaba!

    Fijn te lezen dat je beetje bij beetje geniet van de lokale `schoonheden` (uitgaansleven/eten/etc).

    We praten deze week nog een keer telefonisch bij (dinsdag ofzo) ook al is hier vanuit limboland niet echt veel te vertellen. We hebben er voor gezorgd dat uw ventje de laatste weken ten minste 2 keer gezond heeft gegeten en gedronken... onze taak voor deze week is volbracht!

    Verder hier weinig nieuws...

    Tot bels,

    Lauranne en Karel
    alias
    Zus en Karel


  • 25 Februari 2008 - 11:41

    MaRijN:

    Goed bezig meid!
    Vééél succes en geniet ervan!

    Groetjes
    x

  • 25 Februari 2008 - 11:54

    Ann:

    amaai wat is het fijn om te lezen dat het je daar nu goed gaat...
    Geniet maar van al die ontdekkingen en fantastische ervaringen!
    super dat het zo klikt met de andere studentes.
    die ervaring tijdens de training moet je echt wel heel wat doen, super voor jou!

    Groetjes aan bos!
    dikke knuffel lieve mie...

  • 25 Februari 2008 - 16:36

    Fien Debelder:

    Helaba Glenda!!
    Ben echt blij dat je je draai gevonden hebt ik Suriname, zo te horen is het daar echt wel fijn!!

    Geniet nog van je stage en ontspannende momenten,
    Dikke zoen
    Fien
    XXXXXXXXX


  • 25 Februari 2008 - 18:49

    Sofie Devillé:

    tis ook de eerste keer dat je het minder leuk vindt dat het warm is =p ma ja ier ist wa minder warm
    tof dat je aan ons denkt (wij denken ook aan jou)

    Xjes
    sofie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

glenda

Hallo iedereen en welkom! Nog 39 dagen alvorens ik vetrek richting Suriname. Op deze pagina kan je terecht voor verhalen, weetjes en hopelijk ook foto's omtrent men stage. glenda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 17949

Voorgaande reizen:

06 Februari 2008 - 10 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: