nieuwe thuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van glenda - WaarBenJij.nu nieuwe thuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van glenda - WaarBenJij.nu

nieuwe thuis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg glenda

09 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen hier ben ik dan in Suriname.
Na een vermoeiende vlucht van 12u op het vliegtuig en een rit van 1u naar ons huisje waren we eindelijk om 10 u plaatselijke tijd ( 2u in Belgie) aangekomen. Meteen in het bedje gekropen.

Volgende dag de buurt verkend en met de buurvrouw contact gelegd, wat een zeer vriendelijke vrouw blijkt te zijn, ze zal ons huisje en ons tijdens ons verblijf goed in de gaten houden (goed voor te weten).

de voorbije 2 dagen nog niet veel gegegeten aangezien de maag nog niet tiptop in orde is en de geuren van het eten me steeds misselijk maken, dus in de plaats van typisch surinaams te eten ben ik fishburger met patat gaan eten (daarvoor is ne mens dus in Suriname he).

Vandaag al een kijkje gaan nemen op de stageplaats ( wat wel even wennen was), maar ik begin pas maandag dus dan pas zal de grote schok komen.
Voor de rest Paramaribo city gaan verkennn, een plaats met heel veel armoede op een heel andere maner dan we gewend zijn in Belgie.

Ik heb in mijn huisje geen internet dus het plaasten van berichten zal soms moeilijk worden. Maar ik zit nu bij marlies en dorien (ook 2 belgische stagairs) en vandaar dat het mogelijk is om een berichtje te sturen aangezien zij wel interet thuis hebben.

Nog enkele gegevens ik woon in de kamperfoelistraat 51 in zorg en hoop paramariobo en mijn gsmnumer is 005978960133.

Dus zoals je hoort is met mij alles goed, bedankt voor alle de lieve berichtjes tot nu toe! ik hou julie zoveel mogelijk op de hoogte en ik denk aan julie!!

groetjes glenda xxx



  • 09 Februari 2008 - 03:27

    Steven (masjer):

    hey glenda
    alles goed daar met u ?
    met mij gaat alles goed hoor hier
    ik hoop da ik snel iet weer van u hoor e
    doei
    steven x x x

  • 09 Februari 2008 - 09:08

    Matrie Louise (NL)-:

    wat super leuk om te zien dat je ook een site hebt.
    Ik zal je zeker blijven volgen en veel sterkte met je maag en de geuren!

  • 09 Februari 2008 - 09:51

    Het Spar Team:

    Moeten we een beetje eten komen brengen?
    Gewoon uwe neus dicht houden en doorslikken die troep..... en anders blijven naar de kingburger (of hoe heet dat daar)gaan.
    Misschien kan je dan na de komende vier maanden toch nog in de winkel komen werken vermits je dan misschien voldoet aan de vereisten van het Spar-carrure.
    Wij wensen je veel succes!!!
    Karen, Kim, Sandra, Els, Els, Hilde, Alexa en Yannick

  • 09 Februari 2008 - 10:35

    Eline:

    Hej meis,
    wahh kei leuk om iets van je te hore! ik vind het nog steeds moeilijk om te beseffe da je nu echt ver daar in het mooie warme weertje bent! mja, bij ons is het nu ook schitterend weer... alleen waaarschijnlijk niet met dezelfde temperaturen! ;)
    Dus het uur is acht uur verschil?? later? ik snap allemaal ni zo veel van die uurverschillen...
    Veel succes maandag op stage, geniet ervan!! liefs eline

  • 09 Februari 2008 - 11:43

    Lien :

    das heel goed ma ja ik zou ook misselijk worden van da eten ze !!
    precies al heel veel vrienden,
    maar toch nog heel veel plezier in suriname !!

    xxx lien

  • 09 Februari 2008 - 13:10

    Joris:

    prachtig om te horen dat alles goed gaat dat je zelfs burgers aan het eten bent binnenkort ook een (ham)burger?
    groetjes van het feestteam en het loopteam

    xxxgrabbelxxx

  • 09 Februari 2008 - 14:08

    Anja En Rudy:

    Lieve glenda,

    Hopelijk ben je van de eerste emoties bekomen. ' t Zal wel nog even wennen worden, maar we zijn er zeker van dat de Surinaamse zon je goed zal doen en dat je er 100% zal voor gaan tijdens je stage. Jullie hebben een héél groot hart, weet dat maar zeker!
    we houden regelmatig contact; 'k bel je dinsdag.

    kussen
    anja, rudy, p-j en A'sje

  • 09 Februari 2008 - 16:07

    Tim Arijs:

    Hey!
    Veel geluk in Suriname. Het zal zeker een onvergetelijke ervaring worden. Ik zal deze site blijven volgen.
    x Tim

    ps: breng de zon mee als ge terug afkomt!!!

  • 09 Februari 2008 - 17:11

    Inez:

    dag glenda!!
    tis ons inez ier ...we missen je kei erg ...ik oop dat ge u een beetje amuseert daar he en da ge vlug weer zijt
    groetjes x inez...ps zielig van het eten ((neem chips ...das lekker )) =d

  • 09 Februari 2008 - 20:20

    Jelle:

    heykes
    goe da het allemaal op zijn pootjes komt. als het eten niet te eten valt, zal k ewa klaarmaken en opsturen.

    k had deze morgen je berichtje al gelezen maar toen geen tijd om te sturen. werken hé:)

    k hoop da je mijn berichtje nog gekregen hebt voor je vertrok.

    neem alles maar positief op en geniet van je verblijf.

  • 09 Februari 2008 - 21:53

    Kris:

    hey
    kweet ni echt wa te zeggen
    khoop gwn da alles daar goe gaat

    hou je goed

  • 10 Februari 2008 - 16:25

    Peter Johan:

    Hallo Glen,

    Succes met je stage en geniet vooral van deze unieke ervaring. Je zal deze momenten nooit vergeten en uit die vele gebeurtenissen die je te beurt zullen vallen, zal je altijd het positieve weten te halen, want zo iemand ben jij nu eenmaal. Je zal van al die belevingen een pak rijker worden en vooral beseffen dat wij het hier niet zo slecht hebben. Wat het eten betreft, sta open voor alles wat je nog niet kent en kom dan met alle goede gerechten en schotels eens opscheppen in Ilingen... Ik sta al te watertanden.
    Wat het leven in Lennik betreft : vandaag was het weer eens een schitterende winterdag (lentedag 13°C) en Andreas, Hannah en Laura hebben alle grassprietjes geteld, zo leuk was het.
    Ilse heeft een lekkere taart gebakken en ze is bijna op, misschien laten we nog een stukje over voor als je terug komt.
    Laat je iets weten wanneer je online bent zodat we dan eens kunnen skypen.
    groetjes,
    Peter Johan, Ilse, Laura en Hannah en iedereen van de familie.
    Zeg Yannick, als je zin hebt om eens te biljarten, laat maar iets weten.


  • 10 Februari 2008 - 18:41

    Sofie Devillé:

    veel succes en eet genoeg e
    hopelijk is het daar warm maar hier is het ook 12 grade
    wij denken ook aan u
    Xx3 sofie
    !)

  • 10 Februari 2008 - 19:01

    Papa:

    Lenneken,
    Vandaag zondag en je weet wel...frietjesdag. Met konijn en pruimen. Zonder enig leedvermaak vond iedereen het best lekker. Maar treur niet; ik heb zopas een jong konijntje gekocht en konijnenverkoper garandeerde de slachtrijpheid rond 10 juni. Dikste billeken is voor jou. Zeker weten.

  • 11 Februari 2008 - 15:16

    Tante Ilse:

    Hey Glenneke,

    Als ik al die lieve berichtjes zo lees, krijg ik tranen in de ogen ... verdorie kon ik maar eens bij jou komen! Allé we gaan niet den emotionele toer opgaan IK moet uwe morale een beetje opkrikken en niet omgekeerd (-; Ik hoop dat je eerste dag stage goed is meegevallen en als dat niet zo is weet dan dat het je eerst nog moet wennen aan die enorme cultuurshock d

  • 11 Februari 2008 - 15:20

    Tante Ilse:

    Hey Glenneke,

    deel 2 (ik had op het verkeerde knoppeke gedrukt) dus om mijn zin verder af te maken ... Aanpassen vraagt enorm wat tijd maar wees gerust die ervaring ben je zeker rijker en nadien zal je met een klein hartje terugkijken naar alle deze mooie herinneringen. Je bent er voor een heel goed doel - chapeau meid - ik ben echt fier op jou! Ik bel je zeker deze week eens op wellicht woensdag.

    Vele vele kusjes,

    Ilse

  • 11 Februari 2008 - 19:27

    Lauranne:

    Helaba meid!!!
    Hoe is't daar met het zonneke? Al een beetje een bruine toet met sproetjes?? Ben benieuwd hoe je dag geweest is vandaag, allez, hij is eigenlijk nog bezig voor jou... Ik bel je morgen eens, dan kan je 'live' verslagske doen! Hier alles ok,heb net een weekje vakantie gehad en we hebben hier thuis een beetje geklust (dressingkast in ikea gaan halen van 360 kg en van die toeren ,en als je me een beetje kent weet je dat ik dat keileuk vindt...hm hm) , dan vandaag terug beginnen werken en was gelijk ook mijn laatste dagje in Heerlen (die plaats waar ik stop)dus deed een beetje raar na al die jaren...
    Moest je de groetjes doen van Nest en zosja, daar zijn we zaterdag geweest.
    Meid, doet da goe en we horen elkaar snel,

    Dikke kussen en knuf,
    Lauranne.

  • 11 Februari 2008 - 20:51

    Eddy:

    hey glenda,
    Tof om op deze manier te kunnen zien waar je bent en wat je daar doet. Hoed af! We wensen je een vlotte aanpassing en veel succes met je activiteiten.

    Eddy, Carine, Bram en Robbe van acp.

  • 12 Februari 2008 - 22:19

    Lieve:

    hey,
    misselijkheid? Toch niet zwanger e?
    Blij te vernemen dat het u voorlopig goed afgaat daar, geniet van alles, ook kleinste detail, hopelijk nog veel leuke ontdekkingen
    ben benieuwd naar het volgende nieuws!!
    doe da daar nog heel goed, en goed in en uit ademen ;)

    knuf van knabbel

  • 13 Februari 2008 - 12:00

    MARCELLE:

    ik wacht op een e-mailtje van je papa om je eens te bellen, groetjes en misschien tot straks

  • 13 Februari 2008 - 12:03

    Marcelle:

    ik merk nu pas dat je mijn vorig e-mailtje niet gekregen hebt, wat uw maagje betreft, sofie heeft dezelfde problemen gehad in India , het is de cultuurschok, heimwee en de nieuwe omgeving dat de boosdoeners zijn, maar na enkele dagen gaat dat wel beter, veel moed en tot bels

  • 13 Februari 2008 - 17:55

    Aanpassing:

    Hallo iedereen,
    hier zit ik dan al een weekje in mijn nieuwe thuis.
    Als ik eerlijk moet zijn dan moet ik zeggen dat ik het best wel al moeilijk heb gehad en dat er al moeilijke momenten zijn geweest. Om hier mijn leventje proberen op te bouwen, ben ik gisteren samen met Marlies naar de plaatselijke atletiekclub gegaan. Daar hebben we samen meer als een uur de trainingen meegevolgd.
    We hebben dan aan de trainers gevraagd om te mogen meetrainen en wat blijkt toen ik zei dat ik in Begie training gaf, vroeg die me of ik hem niet wou helpen. Hij zou het leuk vinden wanneer een belgische trainster hem zou meehelpen. Dus op disndag en donderdag zo ik in priciepe mee training mogen geven. Alvast een leuker vooruitzicht.

    Voor de rest al twee dagjes stages gehad, wel compleet anders dan ik had verwacht. Ik ben dinsdag niet geweest aangezien Ann ziek was en ik met haar naar de dokter ben gegaan, dus ben ik bij haar thuis gebleven.
    We zullen zien hoe het verder verloopt en of ik al dan niet met kinderen kan werken, want dat is uiteindelijk de reden waarom ik hier ben.

    Nu ben ik bij Maarten en aangezien hij internet heeft kan ik dit mailtje sturen.

    voor diegene die mij al een smsje hebben proberen te sturen, het blijkt dat de smjes gewoon niet aankomen op men surinaams nummer. ( ik heb dan ook nog geen één smsje kunnen ontvangen).

    Voor mij te bellen via skype zullen julie nog even moeten wachten tot wanneer ik een vast routine heb en ik weet wanneer ik op internet kan ( en dat is alvast niet thuis). Willen julie mij mailen dat kan altijd, ik bekijk het pas later maar je zal er wel eens reactie op krijgen.

    Hou julie goed en weet dat ik julie ontzettend hard mis allemaal!

    groetjes glenda xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

glenda

Hallo iedereen en welkom! Nog 39 dagen alvorens ik vetrek richting Suriname. Op deze pagina kan je terecht voor verhalen, weetjes en hopelijk ook foto's omtrent men stage. glenda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 17946

Voorgaande reizen:

06 Februari 2008 - 10 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: